reklama

Nekradnite v TANAPe! Alebo žeby?

Áno, priznávam. Slovo problém nie je celkom trefné, ale pre niekoho by možno niekoľko tisícová pokuta aj problémom bola...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (7)
fotkou zákon neporušujem :)
fotkou zákon neporušujem :) (zdroj: nie som (ešte) profík :))

Takže postupne. Táto informácia upútala moju pozornosť keďna mňa včera jeden chlapík na prechadzke v Tatrách zakričal: „Len aby ťanechytili“...

Nechytili? Veď zbieranie čučoriedok hádam nie je hriech.

Pravda, hriech ako hriech...
Po príchode domov mi to nedalo a chcela som vedieť akoto vlastne je, či som teda naozaj porušila nejaký veľavážený zákon, alebo či tobol len chabý výmysel toho chlapíka.
Nemyslela som ale, že informácií, ktoré by stručne a hlavnejasne opísali toto nariadenie bude pomerne málo a že bude problém, vôbecsa k nim dopracovať.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Zopár citácii, ktoré mi poriadne zmiatli:

Zbierkazákonov č. 15/1994

§17

Užívanielesov občanmi

(1)Každý môže vstupovať na lesné pozemky a do

lesnýchporastov, zbierať pre vlastnú potrebu lesné plodiny

araždie; pritom je povinný les chrániť, zachovávať

vlese potrebnú opatrnosť a nerušiť lesné prostredie.

Zbierka zákonov č. 543/2002

§14

Tretístupeň ochrany

(1)Na území, na ktorom platí tretí stupeň ochrany,

jezakázané

h)zbierať rastliny vrátane ich plodov

- čiže, to množstvo, ktoré som mala v dlani - dovolím sitvrdiť, že to bolo pre vlastnú potrebu, síce som sa podelila :), ale nezbieralasom to hrebeňom do päťlitrového lavora ...

SkryťVypnúť reklamu
reklama

- územím, na ktorom by platil tretí stupeňochrany som si nebola celkom istá...

Ale ono to je takto:

Názov národného parku

Zber rastlín vrátane ichplodov na území NP

Poloniny

ZÁKAZ

Muránska planina

ZÁKAZ

Pieniny

ZÁKAZ

TANAP

ZÁKAZ

Slovenský raj

V národnom parku jedovolený zber lesných plodov a rastlín, okrem chránených druhov uvedených vprílohe č. 5 vyhlášky MŽP SR č. 24/2003 Z.z., ktorou sa vykonáva zákon č.543/2002 Z.z. o ochrane prírody a krajiny, na miestach vyhradených areálovvymedzených v mapovej prílohe č. 4a na vyznačených turistických a náučných chodníkochuvedených v prílohe č. 2.

Slovenský kras

V národnom parku jedovolený zber lesných plodov (huby, plody, šípky, borievky, drienky) aliečivých rastlín okrem chránených druhov uvedených v prílohe č. 5 vyhláškyMŽP SR č. 24/2003 Z.z. a vyhlášky MŽP SR č. 346/2002 Z.z. na vyznacenýchturistických chodníkoch uvedených v prílohe, vo vzdialenosti do 75 m na obe strany svýnimkou chodníkov, ktoré prechádzajú cez prírodné rezervácie resp. národnéprírodné rezervácie (4. a5. stupeň ochrany). Zber je povolený výlučne pre vlastnú potrebu.
Pozn. Čučoriedky, maliny, brusnice na území nerastú.

Velká Fatra

Lesné plody a liečivérastliny okrem osobitne chránených druhov je možné zbierať vo vzdialenosti do2 metrovod turistického chodníka pre priamy konzum.

Malá Fatra

ZÁKAZ

Nízke Tatry

ZÁKAZ


ZDROJ: http://www.enviro.gov.sk/

Takže celkom logicky mi z toho vychádza, že v Slovenskomraji, Slovenskom krase a vo Veľkej Fatre si môžete nachystať nejakévedierko, ale pre istotu to nikomu potom nepredávajte :).. a vo zvyšnýchNP si môžete nachystať len dlane...

P.S: všetky tie prílohy nájdete na http://www.zbierka.sk/section/16/default.aspx (už len vyberiete ročník daného zákonu, potom jeho číslo)... je to jednoduché :)

P.S: týmto článkom som nechcela poukázať na ťažko dostupnéinformácie – kedže som sa nikde nedozvedela v akej výške by mohla byť prípadnápokuta, ale skôr len sa podeliť s týmito,myslím si, celkom praktickými poznatkami :)

SkryťVypnúť reklamu
reklama

:)

Kristína Križanová

Kristína Križanová

Bloger 
  • Počet článkov:  11
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Baba milujúca Lásku, jej Maťka :-*, pár skvelých ľudí, vôňu čerstvých ľalií, premýšľania, úsmevu, tanca a ... troch bodiek :))... Zoznam autorových rubrík:  Stálo vo výhľadeObjektívom subjektívnePrehovorilo...

Prémioví blogeri

Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu